Informatie over cookies

Onze website, Onlinetuinhout.nl, maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Onlinetuinhout.nl gebruikt functionele cookies om het gedrag van websitebezoekers na te gaan en de website aan de hand van deze gegevens te verbeteren. Daarnaast plaatsen derden marketing cookies om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Met het plaatsen van marketing cookies worden persoonsgegevens verwerkt. Je geeft toestemming voor deze verwerking wanneer je hieronder een vinkje plaatst. Wil je niet alle cookies accepteren? Dan kan je dit op ieder moment aanpassen in de instellingen.
Lees voor meer informatie onze privacy- en cookieverklaring.

Technische cookies
Analytische cookies
Marketing cookies
Doorgaan naar de website

Veelgestelde vragen

Heeft u vragen of wilt u graag meer weten over bestellen, bezorgen, afhalen, retourneren en/of betalen bij Onlinetuinhout.nl? Lees hieronder de meestgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen of wilt u meer informatie? Neem gerust contact met ons op.

Bestellen

Heb ik een account nodig om te kunnen betellen op Onlinetuinhout.nl?

Het is niet nodig om een account aan te maken op Onlinetuinhout.nl, maar als u wel een account heeft krijgt u de mogelijkheid om heel snel online te bestellen, de status van uw bestelling te volgen én eerdere bestellingen op te vragen. Wanneer u bestelt zonder account is dit helaas niet mogelijk.

Kan ik bestellen via telefoon?

Het is eventueel mogelijk om uw bestelling via de telefoon aan ons door te geven. We ontvangen dan graag uw gegevens (naam + adres) en uw bestelling (producten + aantallen). We mailen onze factuur dan naar u door. Zodra we uw betaling hebben ontvangen, nemen we uw bestelling in behandeling. Het heeft echter onze voorkeur dat u via de webshop bestelt, omdat we dan direct al uw gegevens ontvangen en het voor u dan mogelijk is om veilig en snel met iDEAL, MisterCash, Visa of Mastercard te betalen.

Kan ik bestellen via e-mail?

Het is mogelijk om uw bestelling bij Onlinetuinhout.nl via email door te geven. Vermeld in de mail dan uw gegevens (naam en adres) en bestelgegevens (welke producten en in welke hoeveelheden). Vervolgens sturen we u onze factuur per e-mail. Na ontvangst van uw betaling gaan we aan de slag met uw bestelling. We raden u echter aan om via onze online winkel te bestellen. Op die manier hebben we meteen alle benodigde informatie en kunt u eenvoudig en veilig betalen met iDEAL, MisterCash, Visa of Mastercard.

Hoe kan ik de status van mijn bestelling zien?

Het volgen van de status van uw bestelling is alleen te zien als u uw bestelling heeft gedaan met een persoonlijk account. Log in op onze website om de actuele status van uw bestelling te bekijken. U ontvangt een bericht ook per e-mail zodra de status van een bestelling wijzigt. U ontvangt deze e-mail altijd, of u nu met of zonder account heeft besteld.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Het annuleren van een bestelling is niet meer mogelijk wanneer een bestelling al is doorgegeven aan onze transporteur, dit is normaal gesproken binnen 24 uur na het bestellen.

Bezorgen, afhalen en retourneren

Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling bij Onlinetuinhout.nl?

De verzendkosten per bestelling zijn € 74,95 inclusief btw voor verzending door heel Nederland, uitgezonderd de Waddeneilanden. Voor leveringen naar België rekenen we € 149,95 per bestelling. Bent u woonachtig op één van de eilanden of in Duitsland, dan zijn de bezorgkosten op aanvraag. Een bestelling van een tuinhuis, blokhut of prieel leveren we gratis door heel Nederland, m.u.v. de Waddeneilanden. Dit geldt ook voor een levering van tuinhout in combinatie met een dergelijk product. Deze producten herkent u aan het blauwe icoontje.

Hoelang is de levertijd na het bestellen en het voldoen van de betaling?

We streven naar levering binnen één week na ontvangst van bestelling en betaling. In sommige gevallen zal levering sneller zijn of juist iets later plaatsvinden, maar er wordt altijd binnen 14 dagen geleverd. Dit is op voorwaarde dat de producten ook bij onze leverancier voorradig zijn. Mocht dat niet zo zijn houden wij u op de hoogte van afwijkende levertijden.

Kan ik zelf bepalen wanneer jullie mijn bestelling bezorgen?

Het is helaas niet mogelijk om zelf te bepalen op welke dag we uw levering bezorgen. Het is wel mogelijk om een leverweek of uiterste leverdatum af te spreken. Daarnaast informeren we u altijd vooraf over de exacte leverdag.

Kan ik een afspraak maken voor aflevering?

Doordat we (een deel van) onze bestellingen door een externe transporteur laten bezorgen en we hierdoor afhankelijk zijn van hun planning, kunnen we helaas geen vaste leverdagen afspreken. Wel informeren we u altijd vooraf over de exacte leverdag en is het mogelijk om een leverweek of een uiterste leverdatum af te spreken.

Wanneer leveren jullie mijn bestelling?

Zodra we uw betaling hebben ontvangen, gaan we over tot levering en leveren we uw bestelling binnen uiterlijk 14 dagen (indien uw bestelling op voorraad is bij de leverancier). Als u niets aangeeft tijdens het bestellen, leveren we uw bestelling zo spoedig mogelijk. Als u hem later wenst te ontvangen, dient u dit altijd zelf aan te geven. Over het algemeen leveren we bestellingen binnen één week.

Waar lossen jullie mijn bestelling en hoe groot is de vrachtwagen die mijn bestelling levert?

We lossen uw bestelling naast de vrachtauto en op een goed berijdbare weg. De exacte plek waar we lossen is altijd ter beoordeling aan de chauffeur. Houd er rekening mee dat een vrachtwagen met kooiaap de bestellingen aflevert. Als de chauffeur niet in uw straat of op de gewenste afleverlocatie kan komen, levert hij de bestelling zo dicht mogelijk bij de gewenste plek af.

Kan ik mijn bestelling op een ander afleveradres laten bezorgen?

Het is mogelijk om uw bestelling op een ander adres te laten bezorgen. U kunt een afwijkend afleveradres aangeven bij bestellen via onze website. Indien u bestelt via e-mail of telefoon, dan dient u dit ook zelf aan te geven.

Waar kan ik artikelen afhalen en moet ik ze van tevoren bestellen?

Bestellingen kunnen alleen worden afgehaald in Lelystad en u dient ze ook van tevoren te bestellen. Afhalen kan op onderstaand adres.
Onlinetuinhout.nl afhaallocatie
Dukdalfweg 11
8243 RB Lelystad

Is het mogelijk om artikelen te retourneren?

Het retourneren van artikelen is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling en mag zonder opgaaf van reden. Onlinetuinhout.nl verzorgt het transport hiervoor niet, dus dit dient u zelf te regelen. Zie artikel 8 van onze algemene voorwaarden.

Betalen

Op welke manieren kan ik voor mijn bestelling betalen?

Bij ons kunt u betalen op 3 manieren, namelijk:

  • Via een overboeking, wanneer u per telefoon of e-mail bestelt en een factuur van ons ontvangt
  • Via iDEAL, MisterCash, Visa of Mastercard, wanneer u via onze website betaalt
  • Contant, wanneer u producten bij ons ophaalt en dit voorraadartikelen zijn

Hoelang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?

Een betaling met iDEAL, MisterCash, Visa of Mastercard staat direct op onze rekening, een overboeking duurt één tot twee dagen.

Hoe werkt betalen via iDEAL, MisterCash, Visa of Mastercard?

Om via iDEAL, MisterCash, Visa of Mastercard te betalen, moet u een bestelling plaatsen via onze website. Wanneer u het bestelproces volgt, dan wordt u doorverwezen naar de betaalpagina van Multisafepay (dit bedrijf verzorgt onze iDEAL, MisterCash, Visa en Mastercard betalingen). Op deze betaalpagina volgt u de aangegeven stappen.

Kan ik achteraf betalen voor mijn bestelling?

Betaling achteraf is niet mogelijk bij Onlinetuinout.nl. U dient uw bestelling eerst te betalen, voordat we hem verwerken. Doordat we zeer scherpe prijzen op het internet hanteren, kunnen we helaas niet op rekening leveren.

Kan ik afrekenen bij de chauffeur?

Afrekenen bij de chauffeur is niet mogelijk, omdat veel van onze bestellingen door vrachtwagens van de fabrikant of een transporteur worden afgeleverd. Deze chauffeurs hebben geen pin en kunnen geen contant geld aannemen.

Overige vragen

Kan ik grotere foto's van bepaalde producten ontvangen?

Dit is zeer zeker mogelijk! U mag ons altijd mailen of bellen voor grotere of meer foto’s van specifieke producten. U bent ook van harte welkom in onze winkel, showtuin of opslag, om de producten met eigen ogen te bekijken.

Hebben jullie een fysieke winkel waar ik producten kan bekijken?

Ja, we hebben een winkel, showtuin en opslag in Lelystad waar u onze producten kunt bekijken en vrijblijvend advies ontvangt van onze experts. U vindt ons op het volgende adres:
Onlinetuinhout.nl
Kaapstanderweg 41
8243 RB Lelystad

Kan ik een product op maat laten maken?

We bieden bepaalde maatwerkopties voor sommige houtproducten. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Zijn er onderhoudstips voor de producten die ik heb gekocht?

Ja, afhankelijk van het product kunnen er specifieke onderhoudsinstructies zijn. U kunt deze informatie vinden op onze website of verkrijgen via onze medewerkers (zowel telefonisch en via e-mail als op locatie).

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op via 0320 – 258 604 of mail ons naar info@onlinetuinhout.nl.

Vlonderplanken
Betonpalen voor hout-betonschuttingen