Veelgestelde vragen

Bestellen

Bestellen per account via onze website
Het is op onze website mogelijk om een account aan te maken of te bestellen zonder account. Door een account aan te maken bij Onlinetuinhout.nl krijgt u de mogelijkheid om heel snel online te bestellen, de status van uw bestelling te volgen en eerdere bestellingen op te vragen. Wanneer u bestelt zonder account is dit niet mogelijk.

Bestellen per telefoon
Het is eventueel mogelijk om uw bestelling via de telefoon aan ons door te geven. Wij ontvangen dan graag uw gegevens (naam + adres) en de bestelling (producten + aantallen) en mailen onze factuur naar u door. Zodra wij dan uw betaling ontvangen hebben wordt uw bestelling in behandeling genomen. Wij hebben liever dat u via onze webwinkel besteld omdat wij dan direct al uw gegevens ontvangen en het is dan mogelijk om veilig en snel met IDEAL te betalen.

Bestellen per email
Het is eventueel mogelijk uw bestelling via email door te geven. Dit gaat hetzelfde als het bestellen per telefoon.

De status van mijn bestelling
In uw account staat precies de status van uw bestelling aangegeven. Dit is alleen mogelijk wanneer u via onze website bestelt en een account aanmaakt. U ontvangt ook per e-mail een bericht zodra de status van een bestelling gewijzigd wordt. U ontvangt deze e-mail of u nu met of zonder account besteld heeft.

Annuleren van een bestelling
Dit is niet meer mogelijk wanneer een bestelling al is doorgegeven aan onze transporteur, dit is normaal gesproken binnen 24 uur na het bestellen.

Bezorgen, Afhalen en Retourneren

Wat zijn de verzendkosten?
De vrachtkosten zijn per bestelling € 59,95 inclusief BTW door heel Nederland m.u.v. de Waddeneilanden. Bent u woonachtig op één de eilanden, in België of Duitsland zijn de bezorgkosten op aanvraag. Een bestelling van een tuinhuis, blokhut of priëel wordt gratis door heel Nederland m.u.v. de Wadden geleverd. Dit geldt ook voor een levering van tuinhout in combinatie met een dergelijk product. Deze producten kunt u herkennen aan het blauwe icoontje.

Hoe lang is de levertijd na het bestellen en het voldoen van de betaling?
Wij streven naar levering binnen één week en over het algemeen is de levertijd ook gemiddeld één week na ontvangst van bestelling en betaling. In sommige gevallen zal levering sneller zijn of juist iets later plaatsvinden, maar er wordt altijd binnen 14 dagen geleverd. Dit is op voorwaarde dat de producten ook bij onze leverancier voorradig zijn. Mocht dat niet zo zijn houden wij u op de hoogte van afwijkende levertijden.

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?
Het is helaas niet mogelijk om zelf te bepalen op welke dag uw levering wordt bezorgd. Het is wel mogelijk om een leverweek of uiterste leverdatum af te spreken en u wordt altijd vooraf geïnformeerd over de exacte leverdag.

Kan ik een afspraak maken voor aflevering?
Doordat wij onze bestellingen door een externe transporteur laten bezorgen en wij hierdoor afhankelijk zijn van hun planning kunnen wij geen vaste leverdagen afspreken. Wel wordt u altijd vooraf over de exacte leverdag geïnformeerd. Het is wel mogelijk om een leverweek of een uiterste leverdatum af te spreken.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Zodra wij uw betaling hebben ontvangen gaan wij over tot levering en wordt uw bestelling binnen 14 dagen geleverd (indien deze op voorraad is bij de leverancier). Wanneer u niets aangeeft tijdens het bestellen wordt de bestelling binnen 14 dagen geleverd, wanneer u deze later wenst te ontvangen dient u dit altijd zelf aan te geven! Over het algemeen worden bestellingen binnen één week geleverd.

Waar word gelost en hoe groot is de vrachtwagen waar mijn bestelling door wordt geleverd?
Uw bestelling wordt gelost naast de vrachtauto op een goed berijdbare weg. Waar gelost wordt is altijd ter beoordeling aan de chauffeur. Er dient rekening gehouden te worden dat de bestellingen afgeleverd worden door een vrachtwagen met kooiaap. Wanneer de chauffeur niet in uw straat of bij de gewenste afleverplaats kan komen dan wordt de bestelling zo dichtbij mogelijk afgeleverd.

Kan ik op een ander afleveradres laten bezorgen?
Het is mogelijk om uw bestelling op een ander adres te laten bezorgen. U kunt een afwijkend afleveradres aangeven bij bestellen via onze website. Indien u besteld via mail of telefoon dient u dit ook zelf aan te geven.

Waar kan ik artikelen afhalen en moet ik deze van te voren bestellen?
Bestellingen kunnen alleen worden afgehaald in Lelystad, u dient ook deze producten van te voren te bestellen. Afhalen kan op onderstaand adres.

B&B Handelsonderneming OPSLAG
Kaapstanderweg 41
8243 RB Lelystad

Is het mogelijk om artikelen te retourneren?
Dit is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling zonder opgaaf van reden. Onlinetuinhout.nl kan het transport hiervoor niet verzorgen, dit dient de klant zelf te regelen. Zie artikel 8. Retourgarantie van onze algemene voorwaarden.

Betalen en Geldzaken

Op welke manier kan ik betalen?
Bij ons kunt u betalen op 3 manieren, namelijk: - Via een overboeking wanneer u per telefoon/mail besteld en een factuur van ons ontvangt. - Via IDEAL wanneer u via onze website betaald. - Contant wanneer u producten bij ons ophaalt en dit voor ons voorraadartikelen zijn.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
Een betaling met IDEAL staat direct op onze rekening, een overboeking duurt een dag tot 2 dagen.

Hoe werkt betalen via IDEAL?
Om via IDEAL te betalen moet u een bestelling plaatsen via onze website. Wanneer u het bestelproces volgt dan wordt u doorverwezen naar de betaalpagina van Multisafepay (dit bedrijf verzorgt onze IDEAL betalingen). Op deze betaalpagina volgt u de aangegeven stappen.

Kan ik achteraf betalen?
Betaling achteraf is niet mogelijk bij Onlinetuinout.nl, u dient uw bestelling eerst te betalen voordat deze wordt verwerkt. Doordat wij zeer scherpe prijzen hanteren op het internet kunnen wij niet op rekening leveren.

Kan ik afrekenen bij de chauffeur?
Afrekenen bij de chauffeur is niet mogelijk omdat onze bestellingen door vrachtwagens van de fabrikant of een transporteur worden afgeleverd. Deze chauffeurs hebben geen pin en kunnen geen contant geld aannemen.

Overig:

Kan ik grotere foto's van bepaalde producten ontvangen?
Dit is zeer zeker mogelijk, doordat sommige foto's een slechte resolutie hebben is het niet mogelijk deze te vergroten. U kunt ons altijd mailen voor grotere foto's.

Staat uw vraag er niet tussen?
Neem contact met ons op via 0320-219170 of mail ons naar info@onlinetuinhout.nl.